Back to Top

Yogalessen

Er zijn vele verschillende vormen van beweging om het lichaam actief en fit te houden. Yoga nodigt uit om naar binnen te kijken en vraagt om bewustwording van je beweging. De adem is daarbij de leidraad die de beweging begeleidt, niet andersom.

Yoga ExerciseAlle yogalessen zijn gebaseerd op de klassieke Hathayoga met veel aandacht voor adem en ontspanning. Kenmerkend voor hathayoga is het in balans brengen van lichaam, je gevoel en geest, door inspanning en ontspanning af te wisselen. De oefeningen worden opgebouwd op het ritme van de ademhaling.

Als je warm bent, houd je de yogahoudingen langer vast en adem je steviger door. De yogahoudingen trainen zowel de spieren en stimuleren alle systemen in het lichaam van de mens. Zodoende worden naast de spieren en longen tevens het zenuwstelsel, het vaatstelsel en het immuumsysteem gestimuleerd. Tijdens de les volgen verschillende bewustwordingsoefeningen, momenten van stilte en inspannende houdingen elkaar op, en we sluiten de les af met een eindontspanning.

bron internetYvonne geeft naast stoelyoga nog ‘zachte’ yogalessen op de mat, al dan niet in combinatie met de stoel, waarbij men bewust beweegt om tot ontspanning te komen. Yoga nodigt uit tot verinnerlijking en is voor iedereen bereikbaar op zijn/of haar eigen wijze. Deze  yogales is geschikt voor diegene die graag genieten van een lange adem en ontspanningsles en is zeer geschikt ter bevordering van het revalidatie proces.
(Bron foto: internet)